LCB Aktivitātes
Vai Premjera ziņojumā Saeimai par paveikto un ieplānoto 2021.g. paustas nepatiesības?
A.god. A.Kr.Kariņa k-gs,
Latvijas valsts ceļu un tiltu būves nozares uzņēmumu izveidotā Biedrība “Latvijas ceļu būvētājs” (turpmāk tekstā – LCB) ar lielu interesi iepazinās ar Ministru kabineta (turpmāk tekstā -MK) 25.02.2021. apstiprināto Ministru Prezidenta A.Kr.Kariņa gadskārtējo ziņojumu LR Saeimai „Par MK paveikto 2020.gadā un ieplānoto 2021.g.” un kopumā atzinīgi vērtē šai ziņojumā pausto viedokli.
Vienlaikus esam pārsteigti un sašutuši par apzinātu nepatiesības paušanu, vēlmi uzdot vēlamo par esošo, minētā ziņojuma 8.lpp. 4.rindkopā.
Tur, rindkopas 2. teikumā ir rakstīts:
„Ir izveidota ilgtermiņa stratēģija „Latvijas valsts ceļu tīkla attīstības plāns 2020.-2040.gadam” un atbilstošs rīcības plāns ar paredzētu finansējumu tā īstenošanai līdz 2030.gadam”.
Ir taisnība, ka pēc Satiksmes ministra T.Linkaita iniciatīvas šāds plāna projekts ir izveidots, jau pirms gada ar sajūsmu izskatīts un apstiprināts Autoceļu Padomē, taču nekādu tālāku virzību MK tas nav guvis. Vēl vairāk, ja šajā plāna projektā ieskicēto aptuveno izmaksu sarakstu kāds uzdrošinās nosaukt par „atbilstošu rīcības plānu”, tad tie ir nekrietni meli, jo nav neviena Ministru kabineta vai Finanšu ministrijas apstiprināta rīcības plāna, kas būtu saistoši visam Ministru kabinetam, strādājot pie vidēja termiņa valsts budžeta projektiem.
Biedrība LCB gadu gaitā ir pieradusi pie dažādām ministriju manipulācijām ar un ap valsts autoceļu un tiltu būvei paredzētā finansējuma nepiešķiršanām, bet līdz šim, vēl nekad nebijām konstatējuši, ka Valsts augstākā izpildvaras institūcija, Ministru Kabinets, kolektīvi mēģinātu melot Valsts augstākajai lēmējvarai – Latvijas Republikas Saeimai.
A.god. Kariņa kungs, Biedrības LCB vārdā lūdzam atkārtoti izskatīt un grozīt augstākminētā gadskārtējā ziņojuma sadaļu, kas attiecas uz Ministru kabineta pieņemtajiem lēmumiem par Valsts autoceļu un tiltu būves stratēģiju, skaidri pasakot, ka valstij šādas stratēģijas šobrīd nav un paust argumentus par to, kas kavē Ministru kabinetu tādu apstiprināt vai argumentus par to, kāpēc šāda stratēģija Latvijai nav vajadzīga.