Ceļu Nozare
Ceļu un tiltu nozares finansējums
Ekonomikas ministrijai š.g. 23. augustā tika nosūtīta Biedrības LCB vēstule par atbalstu uzņēmējiem saistībā ar energoresursu cenu pieaugumu
Š.g. 28. aprīlī nodota vēstule LR Iepirkumu uzraudzības biroja vadītājam A.Lapiņam (atrodama šeit) par viedokļa sniegšanu līgumu grozījumu jautājumā.
2022.g. 25. aprīlī nosūtīta vēstule (atrodama šeit)VSIA “Latvijas Valsts ceļi” Valdes priekšsēdētājam M.Lazdovskim Valdes loceklim G.Kainam par līgumu cenu izmaiņu risinājumiem.
Š.g. 28. martā nosūtīta vēstule VSIA “Latvijas Valsts ceļi” Valdes priekšsēdētājam M.Lazdovskim Valdes loceklim G.Kainam (atrodama šeit) par degvielas cenu izmaksu korekciju.
2022.g. 24. martā nosūtīta vēstule VSIA “Latvijas Valsts ceļi” Valdes priekšsēdētājam M.Lazdovskim Valdes loceklim G.Kainam (atrodama šeit) par ārkārtas stāvokli ceļu būvē un nepieciešamajiem līgumu grozījumiem.
2022.g. 14. martā nosūtīta vēstule (atrodama šeit) Satiksmes ministram T.Linkaitim par būtiskiem šķēršļiem ceļu un tiltu 2022.g. būvniecības sezonas uzsākšanai.
Tika ņemta dalība Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas sēdē š.g. 2. novembrī par valsts budžetu 2022.gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024.gadam Satiksmes ministrijas, Ekonomikas ministrijas un VARAM budžetu izdevumu daļa.
Š.g. 20. oktobrī LCB ņēma dalību Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas sanāksmē par 2022. gada Satiksmes ministrijas, Ekonomikas ministrijas un VARAM budžetu.
Latvijas radio 1 raidījumā Krustpunktā š.g. 5. oktobrī LCB vadītājs izklāsta ceļu un tiltu būvnieku viedokli saistībā ar valsts budžetu 2022. gadam un Satiksmes ministrijas noteiktajām prioritātēm.
2021.g. 22. septembrī LCB piedalās Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas sēde, kur Valsts kontrole ziņo par veikto revīziju – Vai pašvaldību tilti un pārvadi ir droši?
Ņemta dalība Saeimas Ilgtspējīgas attīstības komisijas sēde 2021.g. 15. septembrī par būvniecības nozares pārkaršanu.
Š.g. 1. jūlijā LCB piedalījās Satiksmes ministrijas ekspertu domnīcā “Par valsts reģionālo autoceļu būvniecību 2021.-2027.gadā”, kurā Satiksmes ministrija un VSIA “Latvijas Valsts ceļi” prezentēja redzējumu par valsts reģionālo autoceļu būvniecības prioritātēm 2021.-2027.gadā.
Dalība Ministru kabineta sēdē š.g. 29. jūnijā par Satiksmes ministrijas sagatavoto Informatīvo ziņojumu “Par valsts autoceļu attīstību no 2020.līdz 2040.gadam”.
2021.g. 2. jūnijā LCB attālināti piedalījās Saeimas Ilgtspējīgas attīstības komisijas sēdē, kurā Satiksmes ministrija prezentēja deputātiem Transporta attīstības pamatnostādnes 2021. – 2027.gadam.
Biedrība izteica nozares viedokli Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas sēdē par Ekonomikas atveseļošanai piešķirtiem līdzekļiem projektu īstenošanai autoceļu jomā.
2021.g. 3. maijā nosūtīta vēstule (atrodama šeit) Satiksmes ministrijai par ceļu un tiltu nozares finansējumu 2022.-2024.g.
LCB piedalījās Saeimas Ilgtspējīgas attīstības komisijas sēdē par Atveseļošanas un noturības mehānisma (RRF) plānu, Klimata pārmaiņu bloku, Pierīgas Vision0 plānu.
Attālināti tika ņemta dalība Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas sēdē par kolektīvo iesniegumu “Par ceļiem bez bedrēm”.
2021.g. 29. martā nosūtīta vēstule (atrodama šeit) LR Ministru prezidentam A.Kr.Kariņam, Ekonomikas ministram J.Vitenbergam, Kopija: Valsts kancelejas direktoram J.Citskovskim par ceļu un tiltu nozares uzņēmumu darbu ārzemes Covid-19 ierobežojumu laikā.
LCB piedalījās Saeimas Ilgtspējīgas attīstības komisijas sēde par progresu ar ekonomikas Atveseļošanas un noturības mehānisma(RRF) plānu.
Biedrības vadītājs attālināti sarunājās ar Valsts kontroli par papildus piešķirto līdzekļu Covid-19 seku novēršanai pieprasījumu pamatotību un faktisko izlietojumu, sniedzot nozares skatījumu.
2021.g. 5. martā nosūtīta vēstule (atrodama šeit) LR Ministru prezidentam A.Kr.Kariņam, Kopija: Saeimas priekšsēdētajai I.Mūrniecei, Frakcijas KPV LV priekšsēdētājam M.Možvillo, Jauno konservatīvo frakcijas priekšsēdētājam J.Jurašam, Frakcijas “Attīstībai/Par!” priekšsēdētājai M.Golubevai, Nacionālās apvienības “Visu Latvijai!”–“Tēvzemei un Brīvībai/LNNK” frakcijas priekšsēdētājam R.Dzintaram, Zaļo un Zemnieku savienības frakcijas priekšsēdētājam U.Augulim, Frakcijas JAUNĀ VIENOTĪBA priekšsēdētājam A.Latkovskim, “Saskaņa” sociāldemokrātiskās partijas frakcijas priekšsēdētājam J.Urbanovičam par Ministru Prezidenta A.Kr.Kariņa gadskārtējo ziņojumu LR Saeimai „Par MK paveikto 2020.gadā un ieplānoto 2021.g.”.
LCB piedalījās Eiropas lietu komisijas sēdē par Par Eiropas Savienības fondu 2014.-2020. gada plānošanas perioda ieviešanas progresu un 2021.-2027. gada perioda plānošanu.
Lai noskaidrotu patiesos nākamā gada budžeta skaitļus LCB vērsās 11.11.2020. pie Finanšu ministra J.Reira, vēstulē (atrodama šeit) LCB norāda, ka nozare ir nogurusi no „ierēdnieciskā futbola” un aicina nebarot nozari ar dažādās varbūtībās bāzētiem skaitļiem, bet informēt nozari par konkrētiem, tūlītējiem risinājumiem.
Biedrība LCB vērsusies pie Ekonomikas ministra J.Vitenberga, izsakot vēstulē (atrodama šeit) izbrīnu par ministrijas ierēdņu plānotajiem 239 milj. EUR ceļu nozarei 2021. gadā, jo LCB šādu summu nekur neredz valsts budžeta projektā, līdz ar to tiek jautāts Ministra kungam, kur var atrast šādu prognozi nozarei?
2020.g. 14. oktobrī Biedrība iesniedza Ekonomikas ministrijai vēstuli (atrodama šeit) par ministrijas sniegtajām neticami optimistiskajām prognozēm tiltu un tuneļu būvniecības straujā izaugsmē tuvākajos gados pētījumā par būvniecības cenu izmaiņām 2020.-2024.g.
Saistībā ar 2021. gada Valsts budžetu biedrība “Latvijas ceļu būvētājs” (LCB) 2020. gada 9. oktobrī ir vērsusies pie Ministru prezidenta A.K.Kariņa, Finanšu minstra J.Reira, Satiksmes ministra T.Linkaita, Ekonomikas ministra J.Vitenberga, pie visām Saeimas frakcijām un pie frakcijām nepiederošiem deputātiem, pie Saeimas Budžeta un finanšu komisijas, pie Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas, lai aicinātu deputātus steidzīgi pieņemt atbildīgus lēmumus par nozari. LCB savā vēstulē (atrodama šeit) izklāstīja, ka pirms Saeimas vēlēšanām iepriekšējā Valdība, 2020.gada Valsts budžeta projektu sastādot, optimistiski plānoja, ka kapitālieguldījumu apjoms nozarē 2020. gadā sasniegs 325,6 miljonus eiro. Faktiski 2020. gadā nozare saņēma 175,5 miljonus eiro. Bet Ministru kabineta apstiprinātajā 2021. gada Valsts budžeta projektā ceļiem BĀZES finansējums (vienīgajai no nozarēm!) ir samazināts par 50 miljoniem EUR, kopumā paredzot 3,3 REIZES SAMAZINĀT kapitālieguldījumus valsts ceļos: no 250,5 milj. EUR 2020. gadā uz 76,06 milj. EUR 2021. gadā (pielikums)! Pie kam, no paredzētajiem 76,06 miljoniem, 41 miljons EUR jau ir izsolīts 2020. budžeta gadā, tādējādi 2021. gadam atlikusī summa jauniem kapitālieguldījumiem ir vien 35,06 miljoni EUR.
2020.g. 3. septembrī biedrības “Latvijas Ceļu būvētājs” valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš tikās ar Vides un reģionālās attīstības ministru Juri Pūci un runāja par VARAM sagatavoto Reģionālo ceļu sakārtošanas programmu, kas pagaidām vēl nav apstiprināta valdībā.
Prognozējot ceļu nozares izmaiņas, Biedrība 2020. gada 7. augustā iesniedza Ministru kabinetam vēstuli (atrodama šeit), kurā izklāstīja ceļinieku priekšlikumus par valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas tirgus atvēršanu no 2021.gada.
2020. gada 12. maijā un 9. jūlijā Biedrība LCB nosūtīja vēstules Satiksmes ministrijai par valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas tirgus atvēršanu no 2021.gada.
2020. gada 5. martā LCB kā apakškomisijas dalībnieks piedalās Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014. – 2020. gada plānošanas perioda Ilgtspējīgas transporta sistēmas prioritārā virziena apakškomitejas sēdē.
LCB apmeklēja Saeimas Ilgtspējīgas attīstības komisijas sēdi, kurā tiek ziņots par Latvijas Valsts ceļu attīstības stratēģiju 2020. – 2040. gadam.
Apmeklēta Ministru kabineta sēde 2020. gada 28. janvārī par Latvijas Nacionālo enerģētikas un klimata plānu 2021.-2030.gadam.
Pēc komisijas aicinājuma LCB sniedza prezentāciju Ilgtspējīgas attīstības komisijas sēdē 2020. gada 22. janvārī saistībā ar autoceļu nozares iespējamiem mērķiem 2021-2027. gadā NAP2027 izstrādes ietvarā.
2020. gada 10. janvārī LCB apmeklēja Eiropas lietu komisijas sēdi, lai piedalītos diskusijā par Nacionālo enerģētikas un klimata plānu 2021.-2030. gadam.
2019. gads
2019. gada 22. novembrī Biedrība LCB nosūtīja vēstuli (atrodama šeit) Valsts kancelejai un Ekonomikas ministrijai par Nacionālo enerģētikas un klimata plānu 2021.-2030. gadam.
Biedrība LCB ņēma dalību MK sēdē par Informatīvo ziņojumu “Par investīciju programmu autoceļu attīstībai administratīvi teritoriālās reformas kontekstā”.
LCB apmeklēja Saeimas Budžeta komisijas sēdes par 2020.g. budžetu un vidēja termiņa budžetu 2020., 2021., 2022. gadam.
Ņemta dalība Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas sēdē par reģionālās politikas attīstības jautājumiem Latvijas Nacionālā attīstības plānā 2021.-2027. gadam (NAP2027).
2019. gada 17. oktobrī Biedrība nosūtīja vēstuli (atrodama šeit) Satiksmes ministrijas Valsts sekretārei Dž.Innusai par MK uzdevumā veidojamo informatīvo ziņojumu “Par esošo ceļu tīkla izvērtējumu”.
2019. gada 8. jūlijā LCB nosūtīja vēstuli (atrodama šeit) Ministru kabinetam, Satiksmes ministrijai par likuma “Par Autoceļiem” Pārejas noteikumu 24. punktu, kuru izslēdzot tiek noņemts uzdevums Ministru kabinetam apstiprināt plānu par pakāpenisku finansējuma palielināšanu Valsts budžeta programmai “Valsts autoceļu fonds” no valsts budžeta dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem, līdz tiek sasniegts likuma “Par autoceļiem” 12. panta ceturtajā daļā noteiktais apmērs. Pēc LCB iebildumiem Pārejas punkts pagaidām nav izslēgts.
Biedrība piedalījās MK sēdē par Informatīvo ziņojumu “Par prognozētām izmaiņām darba spēka un būvmateriālu izmaksās būvniecības nozarē un to ietekmi uz tautsaimniecību”. Pēc LCB sniegtā viedokļa, MK sēdē tiek lemts par šī jautājuma izskatīšanas atlikšanu, kamēr ziņojums tiks precizēts un saskaņots ar nozarēm.
Apmeklēta Ministru kabineta sēde, kurā izskata jautājumu par nodomu atteikties izpildīt MK sēdes lēmumu uzdot Satiksmes ministrijai sagatavot “Informatīvo ziņojumu par autoceļu finansēšanas modeli un Valsts autoceļu sakārtošanas programmu 2014.-2023. gadam”.
LCB ņēma dalību Saeimas Mandātu, iesniegumu un ētikas komisijas sēdē, kurā izskatīja Biedrības LCB iesniegto vēstuli par nodomu atteikties izpildīt MK sēdes lēmumu uzdot Satiksmes ministrijai sagatavot “Informatīvo ziņojumu par autoceļu finansēšanas modeli un Valsts autoceļu sakārtošanas programmu 2014.-2023. gadam”.
2019. gada 21. maijā Biedrība LCB nosūtīja vēstuli (atrodama šeit) Valsts kancelejai, Satiksmes ministrijai, Saeimas Mandātu, iesniegumu un ētikas komisijai par nodomu atteikties izpildīt MK sēdes lēmumu uzdot Satiksmes ministrijai sagatavot “Informatīvo ziņojumu par autoceļu finansēšanas modeli un Valsts autoceļu sakārtošanas programmu 2014.-2023. gadam”.
LCB iniciēta akcija: Biedrība LCB un Latvijas Pašvaldību savienība veica pašvaldību aptauju, kuras rezultātā izveidoja interaktīvu karti par valsts reģionālo un valsts vietējo autoceļu stāvokli un viskritiskākajiem posmiem. Rezultātā tika nosūtīta vēstule kopā ar Latvijas Pašvaldību Savienību Ministru prezidentam A.K.Kariņam, Satiksmes ministram T.Linkaitim, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministram J.Pūcem, Finanšu ministram J.Reiram par valdības pieteikto reformu sasaisti ar ceļu infrastruktūras stāvokli un aicinājumu nekavējoties ķerties pie konkrēta plāna izstrādes ceļu infrastruktūras sakārtošanai.
Biedrība apmeklēja Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas sēdi, kurā izskatīja jautājumu par Satiksmes ministrijas prioritātēm 2020.gada un vidēja termiņa valsts budžetā;
2019. gada 28. februārī Biedrība nosūtīja vēstuli Satiksmes ministrijai, Finanšu ministrijai par Madonas novada Ošupes pagasta iedzīvotāju lūgumu pēc nepieciešamā finansējuma ceļa posma Meirāni-Degumnieki-Aiviekstes slūžas.
LCB apmeklēja Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijas sēdi par kolektīvā iesnieguma “Par pilsētas ielām bez sāls” izskatīšanu.
Biedrība piedalījās Saeimas Ilgtspējīgas attīstības komisijas sēdē par tranzīta nozares aktualitātēm un izaicinājumiem Nacionālā attīstības plāna 2021-2027 kontekstā.
2019. gada 18. februārī Biedrība LCB nosūtīja vēstuli Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai, Latvijas Darba Devēju konfederācijai par Valdības rīcības plāna pasākumiem un kāpēc VARAM nav pasākumu plānā iekļāvusi reģionālo un vietējo ceļu sakārtošanu un tiltu atjaunošanu.
LCB sniedza prezentācija un atbildēja uz deputātu jautājumiem Saeimas Ilgtspējīgas attīstības komisijas sēdē par Nacionālo attīstības plānu un Transporta attīstības pamatnostādnēm.
Biedrība piedalījās Ekonomikas ministrijas sanāksmē par Nacionālo enerģētikas un klimata plānu 2021.-2030.g. (transporta sektors).
LCB ņēma dalību Vides, aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas organizētā starpministriju sanāksmē par Latvijas pielāgošanās klimata pārmaiņām plānu laika posmam līdz 2030. gadam.
2019. gada 7. janvārī Biedrība LCB nosūtīja vēstuli Valsts kancelejas direktoram J.Citskovskim, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai, Latvijas Darba Devēju konfederācijai Par plāna projektu “Latvijas pielāgošanās klimata pārmaiņām plāns laika posmam līdz 2030.gadam”.
2018. gads:
2018. gada 30. novembrī Biedrība LCB jau ceturto gadu iesniedza Saeimas priekšsēdētājai Inārai Mūrniecei portfeli ar informāciju par valsts autoceļu un tiltu stāvokli un priekšlikumiem to sakārtošanai. LCB valdes priekšsēdētājs atgādināja, ka netiek pildīti dažādu Saeimas sasaukumu un valdību pieņemtie stratēģiskās plānošanas dokumenti, piemēram, Nacionālais attīstības plāns un Transporta attīstības pamatnostādnes. Bez sirdsapziņas pārmetumiem, vismaz ceļu sadaļā, konsekventi netiek pildīti arī solījumi Eiropas Savienībai.
2018. gada 13. augustā Biedrība iesniedza vēstuli Finanšu ministrei Danai Reizniecei – Ozolai par Eiropas Savienības fondu plānošanas perioda problemātiku un valsts plānoto finansējuma apjomu ceļu nozarei 2019., 2020., 2021. gados.
2018. gada 4. aprīlī LCB lūdza Satiksmes ministrijai izskaidrot, kāpēc programmā “Palielināt reģionālo mobilitāti, uzlabojot valsts reģionālo autoceļu kvalitāti” izmaiņas ir par papildus 16 897 660 euro, nevis par 36 000 000 euro, kā tika iepriekš runāts ar ceļu nozares pārstāvjiem.
2017. gads:
2017. gada 20. decembrī Saeimas Ilgtspējīgas attīstības komisijas sēdē Biedrība LCB, ziņojuma par Nacionālo attīstības plānu 2014.-2020.g. izskatīšanā, vērsa deputātu uzmanību ceļu nozares saistībai ar ekonomisko attīstību valstī kopumā.
2017. gada 13. novembrī LCB apmeklēja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) sēdi par grozījumiem likumā “Par Autoceļiem”.
2017. gada 9. novembrī sniegts LCB viedoklis Autoceļu padomes sēdē par ceļu pārvaldības modeļa, nepieciešamo sasaisti ar prognozējamu finansējumu.
2017. gada 30. oktobrī LCB iesūtīja Valsts kancelejai vēstuli, kurā iebilda pret ceļu nozarē sasniedzamo mērķu nesamazināšanu. (atrodams šeit)
2017. gada 9. oktobrī Biedrība LCB jau otro gadu iesniedza Saeimas priekšsēdētājai I.Mūrniecei Portfeli ar ceļu nolietojuma aktiem (atrodams šeit) Saeimas deputātiem un skaidrojošas infografikas par nepadarīdo ceļu būvdarba apjomu, ceļu lietotāju samaksāto nosokļu lielo apjomu, kas nenonāk pilnībā atpakaļ ceļu uzlabošanai, ceļu nozares finansējuma izmaiņām 2020. gadā, kad nebūs vairs pieejami jauni Eiropas Savienības līdzekļi.
2017. gada 9. oktobrī Biedrība LCB Saeimas frakcijas Zaļo un Zemnieku savienība vadītājam A.Brigmanimiesniedza vēstuli (atrodama šeit) par ceļu un tiltu nozarē gaidāmo starujo finansējuma kritumu 2019. un 2020. gadā, ja netiks pieņemti drosmīgi lēmumi pārmaiņām nozarē. Tāpat frakcijai tika atgādināts pirms 12. Saeimas vēlēšanām noslēgto vienošanos par Ceļu fonda atjaunošanu un finansējuma novirzīšanu nozarei no ceļu lietotāju samaksātajiem nodokļiem. Kā arī tika nodotas skaidrojošas infografikas par nepadarīdo ceļu būvdarba apjomu, ceļu lietotāju samaksāto nosokļu lielo apjomu, kas nenonāk pilnībā atpakaļ ceļu uzlabošanai, ceļu nozares finansējuma izmaiņām 2020. gadā, kad nebūs vairs pieejami jauni Eiropas Savienības līdzekļi.
2017. gada 9. oktobrī Biedrība LCB nosūtot vēstuli Saeimas frakcijas “Vienotība” vadītājai S.Āboltiņai(atrodams šeit) atgādināja par noslēgto vienošanos pirms 12. Saeimas vēlēšanām stap partiju un nozaru asociācijām par Ceļu fonda atjaunošanu un finansējuma novirzīšanu nozarei no ceļu lietotāju samaksātajiem nodokļiem. Kā arī tika nodotas skaidrojošas infografikas par nepadarīdo ceļu būvdarba apjomu, ceļu lietotāju samaksāto nosokļu lielo apjomu, kas nenonāk pilnībā atpakaļ ceļu uzlabošanai, ceļu nozares finansējuma izmaiņām 2020. gadā, kad nebūs vairs pieejami jauni Eiropas Savienības līdzekļi.
2017. gada 9. oktobrī Biedrība LCB nodeva Saeimas frakcijas Visu Latvijai – Tēvzemei un brīvībai/LNNK vadītājam R.Dzintaram vēstuli (atrodama šeit), kurā pauda neizpratni par partijas atteikšanos vienoties ar ceļu nozari turpmākai sadrbībai un izklāstīja ceļu nozares esošo situāciju, kad nodokļi netiek sasaitīti ar to ieviešanas sākotnējiem mērķiem, bet pati ceļu nozare jau 2020. gadā sagaidīs draudīgu finansējuma iztrūkumu. Kā arī tika nodotas skaidrojošas infografikas par nepadarīdo ceļu būvdarba apjomu, ceļu lietotāju samaksāto nosokļu lielo apjomu, kas nenonāk pilnībā atpakaļ ceļu uzlabošanai, ceļu nozares finansējuma izmaiņām 2020. gadā, kad nebūs vairs pieejami jauni Eiropas Savienības līdzekļi.
2017. gada 3. oktobrī Biedrība LCB Ministru kabineta sēdē aizstāv Autoceļu fonda atjaunošanu un ceļu lietotāju samaksāto nodokļu sasaisti ar nozares finansējumu.
2017. gada 13. septembrī Saeimas Ilgtspējīgas attīstības komisijas sēdē LCB vēršu uzmanību uz ceļu nozares nozīmīgumu Latvijas iekšējās sasniedzamības un telpiskās mobilitātes plānā.
2017. gada 15. jūnijā Ministru kabineta sēdē tiek izklāstīti ceļu un tiltu nozares problēmjautājumi.
2017. gada 12. aprīlī sniedza Satiksmes ministrijas Finanšu un attīstības plānošanas departamentam vērtējumu par Transporta attīstības pamatnostādnēs noteiktiem rādītājiem, kas pašlaik nav sasniegti (atrodama šeit).
2017. gada 23. martā LCB nosūtīja vēstuli Finanašu minstrei D.Reizniecei-Ozozlai, Satiksmes ministramU.Augulim par kritisko situāciju ceļu un tiltu nozarē 2019. un 2020. gadā. vidēja termiņa budžeta ietvarā 2018., 2019. un 2020. gadā (atrodama šeit).
2017. gada 28. februārī LCB piedalījās Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komitejas sēdē par ilgtspējīgu autoceļu finansējuma modeli, kurā sniedza prezentāciju par ceļu finansējuma krīzi.
2017. gada 23. janvārī Biedrība LCB iesniedza vēstuli Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijas priekšsēdētājam V.Orlovam, Saeimas Ilgtspējīgās attīstības komisijas priekšsēdētājai L.Straujumai (atrodams šeit) par kritisko situāciju NAP uzdevumu izpildē un MK nevēlēšanos to mainīt.
2016. gads:
2016. gada 13. decembrī LCB iesūtīja vēstuli Satiksmes ministram U.Augulim, Satiksmes ministrijas Valsts sekretāram K.Ozoliņam, Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktoram T.Vectirānam (atrodama šeit) par Informatīvo ziņojumu par autoceļu finansēšanas modeli un Valsts autoceļu.
2016. gada 17. oktobrī Biedrība LCB iesniedza Saeimas priekšsēdētājai I.Mūrniecei Portfeli ar ceļu nolietojuma aktiem Saeimas deputātiem (vēstule atrodams šeit).
2016. gada 13. septembrī LCB nosūtīja atbalsta viedokli vēstulē Satiksmes ministrijai un Valsts kancelejai (atrodama šeit) par Autoceļu finansēšanas modeli.
2016. gada 10. augustā SM Ekspertu darba grupas sēdē par ceļu veiktspējas uzlabošanu tika prezentēti noslēdzošie priekšlikuimi, starp kuriem bija arī biedrības “Latvijas ceļu būvētājs” vēstulē Satiksmes ministrijai iesniegtie.
2016. gada 27. jūlijā biedrība LCB aktīvi diskutēja Ekspertu darba grupas sēdē par sagatavoto apkopojumu par darba grupā iesniegtajiem priekšlikumiem – Informatīvais ziņojums par Ekspertu darba grupas rīcības virzieniem.
2016. gada 6. jūlijā biedrības “Latvijas ceļu būvētājs” Valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš sniedza prezentāciju par Ceļu finansējumu Latvijā 2019. – 2023. gadā Satiksmes ministrijas Autoceļu padomes sēdē.
2016. gada 1. jūnijā LCB aizstāvēja savus priekšlikumus Ekspertu darba grupas sēdē.
2016. gada 25. maijā nosūtīja vēstuli Satiksmes ministrijai (atrodama šeit) par nepieciešamajiem pasākumiem Latvijas ceļu tīkla sakārtošanai un priekšlikums stabilas finansēšanas nodrošināšanai, grozot likumu „Par Autoceļiem”.
2016. gada 11. maijā LCB aizstāvēja savus priekšlikumus Ekspertu darba grupā.
2016. gada 3. maijā LCB nosūtīja vēstuli Satiksmes ministrijai (atrodama šeit) sniedzot priekšlikumus par sakārtotu ceļu nozares likumdošanu, ilgtspējīga finansējuma ieviešanu, esošo resursu izmantošanas racionalizāciju.
2016. gada 28. aprīlī LCB nosūtīja vēstuli LR Valsts Prezidentam R.Vējonim, LR Premjeram M.Kučinskim, LR Saeimas priekšsēdētājai I.Mūrniecei (atrodams šeit) par Eiropas Savienības līdzfinansēto projektu tiesisko regulējumu.
2016. gada 13. aprīlī LCB piedalījās Ekspertu darba grupā par ceļu veiktspējas nodrošināšanu, ceļu nozares finansējuma sistēmas sakārtošanu.
2016. gada 2. martā LCB piedalījās Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas sēdē par Valsts kontroles revīzijas ziņojumu „Pašvaldību ielu un ceļu uzturēšanai un rekonstrukcijai paredzēto līdzekļu izlietojuma likumība un lietderība”.
2016. gada 17. februārī LCB tikšanās ar jauno Satiksmes ministru U.Auguli.
2016. gada 10. februārī LCB aicina Premjeru M.Kučinski neaizmirst jaunās valdības deklarācijā iekļaut piemirstos ceļus.
2016. gada 20. janvārī LCB organizēja vides objektus (nodokļu naudas mucas) pie Saeimas rādot, kas notiek ar autobraucēju samaksātajiem nodokļiem, lLai atbalstītu iniciatīvu “Par ceļiem bez bedrēm” un mudinātu Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijas deputātus atbalstīt aktivitāti, kas cita starpā paredz arī Autoceļu fonda atjaunošanu.
2016. gada 26. janvārī LCB nosūtīja vēstuli (atrodams šeit) ZZS Premjera kandidātam M.Kučinskim, aicinot paredzēt ilgtspējīga ceļu finansēšanas modeļa izstrādi valdības prioritātēs.
2015. gads:
2015. gada 21. decembrī LCB nosūtīja vēstuli Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijai – V.Orlovam (atrodams šeit) par Saeimas koalīcijas deputātu ētikas normām
2015. gada 27. oktobrī LCB piedalījās Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā par valsts budžetu 2016.gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru 2016., 2017. un 2018.gadam. Satiksmes ministrijas budžeta izdevumu daļa.
šeit) par tiltu un ceļu posmu nolietojumu un piešķira katram pozīcijas deputātam savu ceļa posmu vai tiltu
Saeimas deputātiem, Saeimas priekšsedētājai I.Mūrniecei vēstules (atrodama
2015. gada 14. septembrī Biedrība LCB nosūtīja vēstuli (atrodama šeit) Saeimas Ilgtspējīgas attīstības komisijai par Nacionālo attīstības plānu 2014.–2020.gadam un tā rādītāju neizpildi ceļu nozares finansējuma piešķiršanā.
2015. gada 12. augustā LCB nosūtījusi vēstuli Ministru prezidentei L.Straujumai, Starpinstitucionālajai Valsts budžeta darba grupai (atrodama šeit) par Valsts budžeta izlietojuma plānošanu un ieguvumiem.
2014. gads:
2014. gada 22. novembrī biedrība „Latvijas Ceļu būvētājs” nepieciešamības dēļ vērsās pie Ministru prezidentesLaimdotas Straujumas un Satiksmes ministra Anrija Matīsa ar vēstuli (atrodama šeit), kurā norāda, ka 2015. gada Valsts budžetā ceļu nozares finansējumam pazuduši solītie 42 miljoni euro.
2014. gada 2. jūlijā LCB kopā ar citām asociācijām nosūtījusi 12. Saeimas kandidējošām partijām piedāvājumu (atrodams šeit) slēgt vienošanos par Autoceļu fonda atjaunošanas atbalstu Saeimā no partijas puses un pirms vēlēšanu periodā informatīvo atbalstu no Biedrību puses.
2014. gada 17. jūnijā LCB ir nosūtījusi vēstuli Ministru kabinetam parMK noteikumu projektu: “Kārtība, kādā veicami maksājumi valsts pamatbudžetā par valsts stratēģiskās infrastruktūras izmantošanu un izlietojami iegūtie finanšu līdzekļi”. LCB norāda, ka ostu infrastruktūra ir cieši saistīta ne tikai ar valsts galvenajiem autoceļiem, bet arī ar pievedceļiem pie ostām. Tāpēc LCB rosina 10% nodokļus tērēt tieši ostu pievedceļiem, nevis vienmērīgi izkliedēt pa visu valsts ceļu tīklu, pazeminot ostu konkurētspēju Baltijas jūras reģionā. Pilna vēstule atrodamašeit.
2014. gada 31. martā LCB nosūtīja atkārtotu vēstuli Premjerei L.Straujumai (atrodama šeit) ar ierosinājumu valstī izstrādāt un realizēt vienotu politiku, plānojot, projektējot, būvējot, uzturot un uzraugot ceļus un tiltus Latvijā.
2014.g. 21. martā saņemta atbilde no Ministru prezidentes padomnieces juridiskajos jautājumos I.Skrodeles, ka LCB vēstuli pārsūta Satiksmes ministrijai tālākām darbībām.
LCB nosūtīja 2014.g. 5. martā vēstuli (atrodama šeit) Premjerei L.Straujumai ar aicinājumu izveidot speciālu darba grupu, kurai uzdotu trīs mēnešu laikā izstrādāt pamatnostādnes „Par Latvijas ceļu un tiltu administrēšanas un finansēšanas sistēmas pilnveidošanu”.
2013. gads:
Saeimas Pieprasījuma komisija tika atsūtījusi aicinājuma vēstuli, LCB piedalīties komisijas sanāksmē 2013.g. 18. decembrī, lai apspriestu ceļa P-11 nepieciešamos remontdarbus Limbažu novadā.
LCB piedalījās 2013.g. 26. novembrī Publisko izdevumu un revīzijas komisijas sēdē par Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto pasākumu un aktivitāšu ieviešanu Satiksmes ministrijā.
2013.g. 11. novembrī Biedrība LCB, pēc vairākkārtējiem aicinājumiem un vēstulēm valdībai un frakcijām, saņēmusi Vienotības frakcijas vadītāja Dz.Zaķa vēstuli, kurā tika apsolīts, ka ceļu nozarei finansējums nākamajos gados tiks palielināts un informēja par 2014. gada ceļu nozarei atvēlēto finansējumu.
LCB piedalās Saeimas komisijas sēdē
2013. gada 16. oktobrī LCB vadība piedalās Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas sēdē, kurā tika izskatīts likumprojekts „Par valsts budžetu 2014.gadam” (uz 1.lasījumu) Satiksmes ministrijas budžeta izdevumu daļa.
Vēstule Ministru kabinetam
Biedrība vērš Ministru Kabineta uzmanību uz nepieciešamiem būtiskiem labojumiem un/vai papildinājumiem Transporta attīstības pamatnostādnēs un 2013. gada 21. maija sēdē iekļauto darba kārtības punktu “Par informatīvo ziņojumu par „Valsts autoceļu sakārtošanas programmu 2014. – 2020.gadam” un tās īstenošanai nepieciešamo finansējumu”. Pilna LCB vēstule Nr. 6/13 apskatāma zemāk.
LCB tiekas ar Satiksmes ministru
Pārrunāta kritiskā situācija ar ceļu būves nozares finansējumu un efektīviem risinājumiem. LCB pārstāvji ir neizpratnē par to, kāpēc Ministru prezidents nav respektējis Satiksmes ministra lūgumu un 2013. gada 19. februāra Ministru kabineta sēdes darba kārtībā nav iekļāvis Satiksmes ministrijas iesniegto jautājumu par ceļu nozares ilgtermiņa finansēšanas modeļiem.
Biedrības „Latvijas Ceļu būvētājs” atklāta vēstule Premjeram un Ministriem
Finanšu ministrijā uzsākot darbu pie likumprojekta „Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2014., 2015. un 2016. gadam” un likumprojekta „Par valsts budžetu 2014. gadam”, ceļu būvētāji nozares vārdā vērš Ministru uzmanību pastāvīgi nepietiekamajam valsts finansējumam valsts atbildībā esošo ceļu uzturēšanai. Pilna LCB vēstule Nr. 2/13 apskatāma zemāk.
Ceļu būvētāji saņem Dombrovska solījumu aizstāvēt nozares intereses Briselē
2013. gada 5. februārī biedrības „Latvijas ceļu būvētājs” (LCB), pārstāvji, tiekoties ar Ministru prezidentu Valdi Dombrovski, saņēma viņa solījumu nelokāmi aizstāvēt nozares, kā arī visu autoceļu lietotāju intereses Briselē. V.Dombrovskis 7. un 8. februārī Briselē piedalījās sarunās ar Eiropas Padomes pārstāvjiem par Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējuma apmēriem, ko Latvija varētu saņemt 2014.-2020. gadā. Ceļu būvnieki ar Ministru prezidentu arī apsprieda nepieciešamību pilnā apmērā novirzīt ieņēmumus no autoceļu un akcīzes nodokļiem ceļu būves nozarei.
LCB brīdināja par katastrofu, kas ar Latvijas ceļiem var notikt nepietiekama finansējuma gadījumā
2013.gada 31. janvārī notika preses konference, kurā ceļu būves nozarē strādājošo uzņēmumu pārstāvji vērsa uzmanību uz gadiem ieilgušo degradējošo situāciju Latvijas ceļu nozarē, tās cēloņiem, kā arī iespējamo situācijas risinājumu, lai izvairītos no paredzamā finanšu kraha, kas nozarei draud jau 2014. gadā.
Satiksmes ministra atbilde uz LCB atklāto vēstuli
Biedrība “Latvijas ceļu būvētājs” 2013. gada 29. janvārī ir saņēmusi Satiksmes ministra A.Roņa atbildes vēstuli uz biedrības LCB 2012. gada 14. decembra atklāto vēstuli Nr. 31/12 par autoceļu nozares finansējumu. Ministrs atgādina par 2012. gada 16. augusta Ministru kabineta sēdi, kurā pieņēma zināšanai Satiksmes ministrijas izstrādāto informatīvo ziņojumu “Par valsts autoceļu finansēšanas modeli” un nolēma finansēšanas modeli izskatīt 2014. gada valsts budžeta sagatavošanas procesā.