Vienošanās ar 12. Saeimas Partijām

Biedrība „Latvijas Ceļu būvētājs”, Latvijas Pašvaldību savienība, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija un Latvijas Motoklubu asociācija ir parakstījušas vienošanās par Autoceļu fonda atjaunošanu ar 12. Saeimā iekļuvušajām partijām "Vienotība", Zaļo un zemnieku savienība, partiju "Saskaņa", partiju "No Sirds Latvijai", Latvijas reģionu apvienību.

LCB grib atjaunot autoceļu fondu

 Ceļu būvnieki vēlas skaidrību par finansēm vidējā termiņā; par papildu finansējumu vēl jāpacīnās.

 Cerams, ka pirms vēlēšanām paustais politisko partiju atbalsts autoceļu fonda (ACF) atjaunošanai tiks realizēts arī praksē, DB norāda biedrības Latvijas Ceļu būvētājs valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš, kurš Autoceļu padomes sēdē runāja par to, kas jādara, lai atjaunotu ACF.

 DB jau rakstījis, ka Satiksmes ministrija (SM) nākamgad autoceļu finansējumam pieprasījusi 357,4 milj. eiro.

Zigmars Brunavs: Balstīsimies uz aprēķiniem, nevis emocijām!

04. oktobris 2014
 
Priekšvēlēšanu laikā medijos parādās viedokļi, kuru pamatā diemžēl nav korektu aprēķinu. Pie tādiem jāpieskaita arī viedoklis, kas vērsts pret autoceļa E67/A7 Rīga-Bauska-Lietuvas robeža (Grenctāle) posma Rīga-Ķekava būvniecības izmaksām.

Ir jāpaskaidro, ka Satiksmes ministrija šoreiz ir izvēlējusies Latvijā līdz šim maz izmantotu, taču citur pasaulē labi pazīstamu projekta finansēšanas modeli – valsts un privāto partnerību jeb PPP.

Tas nozīmē, ka valsts grib veikt posma kapitālu rekonstrukciju, taču budžetā pagaidām naudas tam nav. Tāpēc būvdarbus par saviem līdzekļiem veiks būvnieks, kurš naudu aizņemsies bankā, bet valsts ar viņu norēķināsies ilgākā laika posmā. Tātad privātuzņēmējs vidēji divdesmit gadus kreditēs valsti.

Zigmars Brunavs: Kāpēc nevalstiskas organizācijas grib uzraudzīt partiju solījumu izpildi?

2014. gada 25. septembris, Delfi.lv

Ar jauno parlamentu un valdību daudzi cilvēki saista cerības, ka beidzot tiks rasti risinājumi ne vienai vien nozīmīgai problēmai. Arī četras sabiedriskas organizācijas –"Latvijas Ceļu būvētājs", Latvijas Pašvaldību savienība, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija un Latvijas Motoklubu asociācija, kas ikdienā, lietodamas arī piparotus vārdus, brauc pa bedrainajiem ceļiem un pēc tam tērē milzīgus līdzekļus, remontējot transportlīdzekļus, vēlas panākt, ka tiks atjaunots savulaik kļūdaini likvidētais Autoceļu fonds.

Šāds lēmums nodrošinātu stabilitāti ceļu būves nozarē un likvidētu dziļo atpalicību ceļu finansēšanā no Lietuvas un Igaunijas. To, ka atpalicība palielinās, apstiprina fakts, ka pēdējos piecos gados Globālās konkurētspējas indeksā ceļu jomā no 95. vietas esam noslīdējuši uz 108.

Atjaunosim Autoceļu fondu!

 Lai aicinātu Latvijas iedzīvotājus atbalstīt Autoceļu fonda atjaunošanu, kas garantētu atbilstošu un prognozējamu finansējumu autoceļu būvei un remontiem, četras sabiedriskas organizācijas - biedrība “Latvijas Ceļu būvētājs”, Latvijas Pašvaldību savienība, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija un Latvijas Motoklubu asociācija - 16.septembrī uzsāk kampaņas noslēdzošo posmu, kurā iepazīstinās iedzīvotājus visā Latvijā ar to, kuras partijas ir PAR labiem ceļiem un kuras - PRET.