LCB uz Saeimu atkal nesīs portfeli ar informāciju par brūkošajiem autoceļiem

6.10.2017.

Pirmdien, 9. oktobrī plkst. 11.00 biedrība “Latvijas Ceļu būvētājs” (LCB) jau trešo gadu pēc kārtas nogādās parlamentā un pasniegs Saeimas priekšsēdētājai vēsturisku portfeli ar dokumentāciju par valsts autoceļu un tiltu stāvokli.

"Lai gan 2018. gada valsts budžetā ir plānots finansējuma pieaugums ceļu būvei un remontiem, tas joprojām ir pārāk niecīgs un nenodrošinās ceļu sabrukuma apturēšanu. Neveikto darbu deficīts uz valsts un pašvaldību ceļiem kopā ir sasniedzis 9,8 miljardus EUR un šīs Saeimas darbības laikā palielinājies par 2,9 miljardiem EUR," konstatē LCB valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.

"Ceļu būves nozare ir pirmā un vienīgā Latvijā, kura visu 7 gadiem paredzēto Eiropas naudu būs apguvusi jau 2018. gadā. Ja nekas nemainīsies, 2019. un 2020. finanšu gadā līdzekļi ceļu remontiem samazināsies četrkārtīgi," viņš iezīmē problēmas, kas nozari skars tuvākajā nākotnē.

LCB pārstāvis Būvniecības padomes Ētikas komisijā

2017. gada 21. septembrī norisinājās kārtējā Būvniecības padomes sēde, kuras laikā tika izvēlēti Ētikas komisijas locekļi. Biedrības "Latvijas ceļu būvētājs" izvirzītais kandidāts Māris Paiders tika apstiprināts darbam Ētikas komisijā kā patstāvīgais loceklis, vēl komisijā ņems dalību Guntis Līcītis, Valdis Birkavs, Visvaldis Sarma un komisijas priekšsēdētājs Oļģerts Nikodemuss. Kā nepatstāvīgie Ētikas komisijas dalībnieki, kas tiks pieaicināti pēc nepieciešamības, būs Kaspars Bondars un Aivars Brambis.

Iedzīvotāji nebeidz paust sašutumu par valsts pārziņā esošo tiltu bēdīgo stāvokli

4.07.2017.

Biedrības „Latvijas Ceļu būvētājs” izvietotie Geocaching slēpņi tiek aktīvi apmeklēti arī gadu pēc to novietošanas patiltēs. Turklāt apmeklētāju publicētie komentāri Geocaching.com vēsta, ka nav mazinājies iedzīvotāju sašutums par valsts pārziņā esošo tiltu bēdīgo stāvokli.

„Tilts tādā pašā stāvoklī kā lielākā daļa Latvijas tiltu”, „Ne tikai tilti sliktā kvalitātē.. arī ceļi..”, „Tilts tiešām šaubīgs, sākumā domāju, ka tas tikai gājējiem domāts”, „Tilts diezgan bēdīgā stāvoklī”, „Tiltam tiešām nepieciešama uzmanība.. lienot lejā gandrīz iegāzos uz muguras upē, jo šķietami stabilais koka balsts bija nestabils – naglas norūsējušas un diez ko neturējās” – šādus un vēl citus komentārus Geocaching.com pauž slēpņu apmeklētāji.

Aptauja atklāj - Latvijas reģionos ceļu tehniskais stāvoklis bīstams ne tikai autobraucējiem vien

31.05.2017.

Autoceļu stāvoklis daudzviet Latvijā ir kritisks, un sliktā ceļu kvalitāte reģionos ne tikai prasa regulāras autoīpašnieku investīcijas braucamrīku remonta darbiem, bet atsevišķos gadījumos pat rada īpaši bīstamas situācijas, piemēram, kavējot operatīvā transporta mobilitāti. To apliecina pēc biedrības “Latvijas ceļu būvētājs” pasūtījuma veiktās iedzīvotāju aptaujas dati.

Ceļu kvalitātei nenoliedzami ir būtiska ietekme uz auto nolietojumu. Īpaši neapskaužamā situācijā atrodas reģionos dzīvojošie cilvēki, kuriem diendienā jāmēro izdangāti, pussabrukuši ceļi. Arī aptaujā atklājas, ka vidēji katrs ceturtais Latvijas reģionu iedzīvotājs saskāries ar situāciju, kad pēc ceļu sliktās kvalitātes radītiem bojājumiem nācies doties uz autoservisu.

Puse Latvijas iedzīvotāju uzskata – ceļu sliktais stāvoklis ir nopietns apgrūtinājums uzņēmējdarbībai

26.05.2017.

Valsts ceļu infrastruktūra ļoti būtiski ietekmē jebkura apjoma uzņēmējdarbību. Diemžēl ceļi daudzviet Latvijā ir uz sabrukšanas robežas, līdz ar to uzskatāmi par vērā ņemamu traucēkli uzņēmējdarbības attīstībai. Vidēji 50% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka ārpus pilsētām sliktie ceļi ir nopietns apgrūtinājums uzņēmējdarbībai.

Viedokļi, ko biedrības „Latvijas ceļu būvētājs” organizētajā pētījumā saistībā ar Latvijas autoceļu tehnisko stāvokli pauduši Latvijas iedzīvotāji, kopumā vērtējami kā pesimistiski. Turklāt īpašs rūgtums par stāvokli, kas valda uz Latvijas autoceļiem, jaušams Zemgales un Latgales iedzīvotāju attieksmē.