Nepilna mēneša laikā LCB izvietotie slēpņi patiltēs apmeklēti jau vairāk nekā 100 reižu

    27.09.2016.

Nepilna mēneša laikā biedrības „Latvijas Ceļu būvētājs” izvietotie Geocaching slēpņi zem valsts pārziņā esošajiem tiltiem apmeklēti jau 128 reižu, turklāt interesentu skaits ik dienu turpina pieaugt. Latvijas iedzīvotāju vērtējums par tiltiem ir visai viennozīmīgs – bēdīgi. Tā var raksturot arī tos slēpņus, kurus biedrība no jauna izvietojusi Latgalē, tādējādi aptverot visus Latvijas reģionus.

„Tik bieži braukts pāri, bet nemaz nevarējām iedomāties, cik slikts stāvoklis no apakšas”, „Šeit norisinās ceļu remonts – viss izrakņāts, bet pašu tiltu gan laikam netaisīs”, „Jā, no sāniem un apakšas diez ko pievilcīgi neizskatās. Ceru, ka atbildīgie seko līdzi situācijai”, „Tilts gan tāds apdrupis”, „Traki”, „Tilts pamazām kļūst bēdīgs” – šie un citi komentāri Geocaching.com un sociālajos tīklos ar tēmturi #bedigietilti veltīti valsts tiltiem.

Pirmie 12 slēpņi tika izvietoti Vidzemes, Zemgales un Kurzemes novados, taču patlaban sarakstu papildinājuši vēl pieci jauni slēpņi. No tiem viens meklējams Ogres novada Krapes pagastā, savukārt pārējo atrašanās vieta ir Latgalē.

  • Tilts pār Lobi uz autoceļa V996, Ogre–Viskāļi–Koknese,8 km, Krapes pagasts, Ogres novads;
  • Tilts pār Lašupi uz autoceļa P70, Svente–Lietuvas robeža (Subate),22 km, Eglaines ciems, Ilūkstes novads;
  • Tilts pār Baldu uz autoceļa V646, Jaunokra–Zundi, 56 km, Andrupenes pagasts, Dagdas novads;
  • Tilts pār Feimanku uz autoceļa P63, Līvāni–Preiļi,9 km, Preiļu pagasts, Preiļu novads
  • Tilts pār Šaltupi uz autoceļa A6, Rīga–Daugavpils– Krāslava–Baltkrievijas robeža (Patarnieki),06 km, Līksnas pagasts, Daugavpils novads.

Valsts budžeta finansējums jau daudzus gadus tiltu sakārtošanai ir bijis nepietiekams, tāpēc no teju 1000 valsts pārziņā esošajiem tiltiem ceturtā daļa ir sliktā, bet 150 – ļoti sliktā stāvoklī.

Lai pievērstu sabiedrības uzmanību valsts pārziņā esošo tiltu sliktajam stāvoklim, biedrība „Latvijas ceļu būvētājs” daļā no valsts pārziņā esošajiem tiltiem izvietoja spēles elementus – Geocaching slēpņus, mudinot iedzīvotājus aplūkot tiltus, pirms tie nav kļuvuši vairs tikai par vēstures liecībām.

Ar Geocaching aicina pievērst uzmanību baisajam Latvijas tiltu stāvoklim

LCB aicina ieskatīties zem tiltiem

9.09.2016.

Tilti ir stratēģiski nozīmīgas būves, kas savieno divus krastus. Tiem nepieciešama pastāvīga uzraudzība un kopšana. Bez tiltiem mēs būtu ierobežoti laikā, telpā un iespējās. Diemžēl patlaban no valsts pārziņā esošajiem gandrīz 1000 tiltiem ceturtā daļa ir sliktā, bet 150 – ļoti sliktā stāvoklī. Šīs būves noveco un bojājas ne tikai no augšas, bet arī no apakšas – drūp, rūsē un deformējas. Daļu no tiltiem būtu nepieciešams nekavējoties slēgt vai būtiski ierobežot satiksmi.

Valsts budžeta finansējums jau daudzus gadus tiltu sakārtošanai ir nepietiekams. Tādēļ biedrība „Latvijas Ceļu būvētājs” (LCB) aicina sabiedrību iepazīties ar daļu sliktā stāvokli esošo valsts tiltu, pirms tie nav sabrukuši pavisam.

Lai mudinātu cilvēkus ieskatīties patiltēs, zem sliktā stāvoklī esošajiem valsts tiltiem ir izlikti spēles elementi – Geocaching slēpņi, kuros ir iespēja uzzināt vairāk gan par konkrētajiem tiltiem, gan par to apkārtni.

LCB: Beidzot ir jārod politiskā griba un jāizšķiras par ceļu finansēšanas modeli

10.08.2016.

Tikai no politiķu gribas un spējas beidzot apstiprināt stabilu ceļu finansēšanas modeli ir atkarīgs, vai Satiksmes ministrijas ekspertu darba grupas secinājumiem un ieteikumiem par iespējām īstenot ilgtspējīgu ceļu politiku, kas šodien, 10. augustā tika iesniegti satiksmes ministram, būs arī ieguvums ceļu lietotājiem. Tā uzskata biedrība "Latvijas Ceļu būvētājs" (LCB), kas apvieno nozares vadošos privātos uzņēmumus.

LCB atzīst, ka nav apstrīdami ekspertu secinājumi, ka "ceļi brūk ātrāk, nekā tos atjauno" un "telpas ekonomijai vai papildu naudas iegūšanai, optimizējot kādu no apakšprogrammām, nav". Tāpat ir labi zināms, ka ceļu lietotāju samaksātie nodokļi gadā pārsniedz 500 miljonus eiro, bet ceļu uzturēšanai un atjaunošanai vidēji tiek piešķirti tikai 36 procenti no iekasētās naudas. Valsts finansējums pēdējo 12 gadu laikā nav pieaudzis un ir tāds pat kā 2002. gadā, kad tika likvidēts speciālais budžets - Autoceļu fonds.

Vērtējot kvalitāti

15.08.2016.

Pēc biedrības "Latvijas ceļu būvētājs" pieprasījuma esam saņēmuši Satiksmes ministrijas atbildi, ka veikts pieprasījums pēc papildus informācijas, tāpēc kamēr tiek gaidīta šī informācija, tikmēr LCB gala viedokli pagaidām vēl nesniegs.

1.08.2016.

Dažādām iestādēm vērtējot sertifikāciju atbilstību attiecībā uz asfalta rūpnīcām, LCB ir saņēmusi sekojošu vēstuli, kuru attiecīgi publiskojam. Līdz precīzai un galējai situācijas noskaidrošanai LCB komentārus nesniedz.

Saistīts raksts: Latvijā tiek sertificētas kvalitātes kritērijiem neatbilstošas asfalta rūpnīcas

Pielikumi:
Download this file (Inspecta_vestule.pdf)Inspecta_vēstule[ ]48 kB
Download this file (PTAC_vestule.doc)PTAC_vēstule[ ]144 kB